شهرزاد کمالزاده: لوکیشنهای بسیار سختی در «گاندو» داشتیم/جواد افشار خستگیناپذیر است
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۰۴۶۹۲
بازیگر سریال «محکومین» گفت: یک سری از لوکیشنهایی که در «گاندو» داشتیم حضور در آنها سخت بود و تجربه متفاوتی را برای من رقم زد که البته باید بگویم این تجربه را بسیار دوست داشتم و از تهیهکننده و کارگردان «گاندو» تشکر میکنم.
شهرزاد کمال زاده در گفتوگو با میزان پیرامون آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: آخرین فعالیت من در عرصه بازیگری ابتدا به سریال «گاندو» بر میگردد که اخیرا از شبکه سه سیما پخش شد و سپس سریال شبکه نمایش خانگی «نارگیل» که در حوزه کودک و نوجوان ساخته شده و این روزها در حال پخش از یکی از پلتفرمها است، همچنین اخیرا در فیلم سینمایی «پس از فروش» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه کنندگی سید علی احمدی نیز حضور داشته و به ایفای نقش پرداختهام.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این بازیگر تلویزیون پیرامون حضور خود در سریال نمایش خانگی «نارگیل» ابراز کرد: «نارگیل» تجربه متفاوتی برایم بود و تا به حال در این ژانر کار نکرده بودم و دوست داشتم بتوانم برای بچهها و حوزه کودک و نوجوان که به هر حال طیف دیگری از مخاطبین هستند کاری انجام دهم، چرا که به ویژه بعد از شیوع کرونا که کودک و نوجوان دیگر همچون گذشته نمیتوانند اوقات فراغت خود را به بازی و کلاسهای آموزشی بگذرانند و بیشتر مجبور هستند که در خانه بمانند و اغلب به تماشای آثار تکراری کودک نوجوان بپردازند در همین راستا دوست داشتم تا با حضور در این کار و ارائه یک اثر متفاوت در حوزه کودک نوجوان برای این قشر کاری کرده باشم.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنیدبازیگر سریال «گاندو» همچنین به تجربه حضور در کار کودک و نوجوان اشاره و ابراز کرد: برای خودم به شخصه حضور در یک کار کودک و نوجوان همچون «نارگیل» تجربه بسیار متفاوتی بود چرا که تا به حال در این ژانر کار نکرده بودم و میخواستم خودم را در این ژانر محک بزنم.
کمالزاده با اشاره به ایفای نقش متفاوت خود در سریال «گاندو» ابراز کرد: راستش را بخواهید با حضور در سریال «گاندو» وقتی دیدم جواد افشار به عنوان کارگردان این مجموعه تا این حد خستگی ناپذیر و پر انرژی است و با دیدن دیگر همکارانم در این مجموعه که به ایفای نقشهای سختتری میپرداختند دیگر سختی نقش خودم را از یاد بردم اما به هر حال نقشم در این مجموعه نقشی سخت و به طور کلی این پروژه در جایگاه خود نیز سخت بود.
این بازیگر تلویزیون همچنین به حضور در لوکیشنهای سخت در سریال «گاندو» اشاره و اظهار کرد: یک سری از لوکیشنهایی که در «گاندو» داشتیم حضور در آنها سخت بود و تجربه متفاوتی را برای من رقم زد و باید بگویم این تجربه را بسیار دوست داشتم و از تهیهکننده و کارگردان «گاندو» تشکر کنم به این خاطر که این بستر را برای من به وجود آوردند و این نقش را به من سپردند و من قطعا برای ایفای این نقش از هدایت کارگردان استفاده کردم و خودم نتیجه آن را بسیار دوست دارم امیدوارم که مخاطبان هم از تماشای این مجموعه لذت کافی را برده باشند.
بازیگر سریال «بوی باران» پیرامون نقطه قوت سریال «گاندو» بیان کرد: اگر بخواهم به نقطه قوت سریال سریال «گاندو» اشاره کنم میتوانم بگویم سریال «گاندو» مجموعهای از عوامل خوب بود چه کارگردان، چه تهیهکننده و چه بازیگران همه و همه خوب بودند و خوبی این گروه این بود که همه با هم همدل بودند و نگاهشان نگاه ویژه ای به کار بود و نیتشان خدمت بود بنابراین نتیچه چنین اثری خوب و پر مخاطب خواهد بود.
کمالزاده به بزرگترین چالش نقش خود در سریال «گاندو» که ایفای نقش در قالب شخصیت یک مادر نگران برای فرزند بود اشاره و عنوان کرد: فکر میکنم بازی در نقش یک مادر لزوما نیازی به تجربه مادر شدن ندارد چراکه در هر زنی فکر میکنم حس مادر بودن و یا همان حس مسئولیت و اینکه میتواند عاشق یک موجود به نام فرزند باشد وجود دارد حتی اگر مادر نشده باشد و شاید کمرنگ باشد وجود زنانی که چنین حسی را نداشته باشند، من فکر میکنم برای ایفای نقش خود در سریال «گاندو» از این حس استفاده کردم و این طبیعی است که ما بازیگران در خیلی مواقع سعی میکنیم نقش خود را باور کنیم و خودمان را در آن موقعیت قرار بدهیم.
بازیگر سریال تلویزیونی «محکومین» پیرامون بازتاب ایفای نقش خود در سریال «گاندو» خاطرنشان کرد: فکر میکنم مردم این سریال را دوست داشتند اما در هر صورت نظر افراد با هم متفاوت است اما نسبت به بازخوردهایی که در صفحه شخصی خود داشتم و یا آدامهایی که در کوچه و خیابان با آنها مواجه شدم همه کار را دوست داشتند.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیمامنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما کودک و نوجوان بازیگر سریال خود در سریال دوست داشتم کمال زاده ایفای نقش نقش خود
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۰۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
حسام اسلامی که این روزها برای نمایش مستند تازهاش «رویاباف و قاضی» به تورنتوی کانادا رفته تا فیلمش را روی پرده و همراه با تماشاگران جشنواره «هاتداکس» ببیند، درباره ایده اولیه این مستند به خبرنگار مهر گفت: برای من موضوع حفاری و جستجوی اجناس باارزش قدیمی جذاب بود. در مراحل تحقیق، متوجه شدم مازندران، به طور ویژه سوادکوه یکی از بالاترین آمار قضایی مربوط به حفاری های غیرمجاز را دارد. این پروندهها، فقط به حفاری ختم نمیشود، گاهی جرایم دیگر مثل قتل هم در این مسیر رخ میدهد یا ریزش چاه یا محل حفاری، باعث مرگ جستجوگر و حفار شده است. درگیریهای بین حفارها هم خودش ماجرایی است. این پروندهها و این حفاریها، ایده ساخت «رویاباف و قاضی» شد.
این کارگردان در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به نقش پررنگ طبیعت در فیلم گفت: لوکیشن آن منطقه با طبیعت بکر و چشم نواز، بخش دیگری از جذابیت این ماجرا برای من بود. حفاری، گاهی در شهر یا منطقه مسکونی رخ میدهد، گاهی در دل طبیعت. طبیعت در چنین حفاریهایی یک شخصیت است و هویت دارد. طبیعت با دادن نشانههای اغلب مبهم، حفارها را گمراه، ترغیب یا سردرگم میکند. افرادی که در طبیعت دنبال گنج میگردند، هر سنگ، شی یا درختی برایشان معنا دارد و فکر میکنند، اینها نشانه هستند و باید بهشان توجه کرد.
اسلامی در پاسخ به این سوال که «رویاباف و قاضی» درباره مردم و رویاهایشان است، گفت: ما درباره یک موقعیت انسانی صحبت میکنیم که ریشهای دیرینه و تاریخی دارد. ما تمدنی باستانی داریم، این رویا و تمایل، برای دستیابی به گنج و میراث و ثروت گذشتگان در بسیاری از ما وجود داشته است. در ادبیات کلاسیک ما، داستانهای بسیاری با این مضمون وجود دارد. وقتی درباره امروز حرف می زنیم، این تمایل و رویا، تشدید میشود. هر چه شرایط اقتصادی سختتر میشود، گرایش به این رویا بیشتر میشود. مردم فکر میکنند، روی زمین نمیشود به این خواسته رسید اما زیر زمین میشود، آن را دنبال کرد.
کارگردان مستند «پروژه ازدواج» درباره شخصیت خانم قاضی در مستند «رویاباف و قاضی» گفت: من نمیدانستم در سیستم قضایی، قاضی خانم داریم. مجوزهای لازم برای فیلمبرداری در منطقه را گرفتیم، روز اول، متوجه شدم قاضی پرونده های میراث فرهنگی یک خانم است. ایشان بسیار مسلط بود، برای اولین بار در طی سالهای کارم، با چنین شخصیتی مواجه شدم که این قدر مقابل دوربین راحت بود و خیلی سریع، با حضور ما در دفترش، کنار آمد. در یک فضای مردانه و سختگیر قضایی، همه با احترام به خانم قاضی نگاه میکردند و ایشان محل رجوع و بسیار دقیق و حرفهای بود. این نکته برایم جذاب بود.
اسلامی با توجه به نمایش مستند «رویاباف و قاضی» در جشنوارههای «هاتداکس»، «ایدفا» و «تروفالس» و واکنش تماشاگران به حضور شخصیت قاضی خانم گفت: برای مخاطبان جالب بود که در ایران قاضی خانم فعالیت میکند، آنها تحت تاثیر فیلم و این شخصیت بودند. هم مخاطبان ایرانی خارج از کشور و هم تماشاگران خارجی، درباره این شخصیت سوال میپرسیدند و یکی از نکات جذاب فیلم، برایشان حضور، اقتدار و تسلط او بر کارش بود. به نظرم، فهم جامعه ایرانی و مسایل اجتماعی آن ساده نیست و با یک جمله و کلمه نمیشود درباره رخدادها، شخصیتها و موقعیتها صحبت کرد.
کارگردان «متهمین دایره بیستم» در پایان درباره لحن و فضای فیلم تازهاش «رویاباف و قاضی» گفت: یکی از جذابیتهای فیلم برای تماشاگران در جشنوارههایی که «رویاباف و قاضی» در آن روی پرده رفت، لحن طنزآمیز و فضای آن بود. موضوع اجتماعی و حال و هوای شخصیتها جدی و گاه تلخ است، اما فیلم از نظر مخاطبان سرخوش و طنازانه است. لحن طنز فیلم را میگرفتند، آن را دوست داشتند و در تمام نمایشها، واکنش نشان میدادند. امیدوارم در ایران هم، مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کند. «رویاباف و قاضی» پر از حسهای متفاوت و رنگارنگ است، نه لزوما شکست و تلخی.
مستند «رویاباف و قاضی» فیلم تازه حسام اسلامی، روایتی است از تلاش مردم منطقه سوادکوه برای یافتن گنج. «رویاباف و قاضی» دوشنبه ۱۰ و پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در جشنواره «هات داکس» کانادا روی پرده رفت و از آن استقبال شد.
«رویاباف و قاضی» آبان ۱۴۰۲ در جشنواره «ایدفا» به عنوان تنها فیلم ایرانی تولید شده در ایران، نمایش داده شد، این مستند پس از آن در جشنواره «تروفالس» میسوری آمریکا روی پرده رفت و اکران در «هات داکس» سومین حضور بینالمللی این مستند است.
این مستند، به زودی در جشنواره ژان روش پاریس و میلینیوم ورشو، نمایش داده خواهد شد.
عوامل مستند «رویاباف و قاضی» عبارتند از کارگردان: حسام اسلامی، فیلمبردار: حامد حسینی سنگری، تدوین: افسانه سالاری، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: یونس اسکندری، تهیهکننده: حسام اسلامی.
حسام اسلامی، پیشتر مستندهای «محاکمه مصدق»، «پروژه ازدواج»، «متهمین دایره بیستم» و ... را کارگردانی کرده است.
کد خبر 6094478 آروین موذن زاده